wtorek, 31 sierpnia 2010

Wesele, hej wesele

No kochani! Znowu jestem. Już prawie zarzucono mi brak systematyczności :). Jestem i raczej w tygodniu pisać będę codziennie. W weekendy staram się nie włączać komputera. Przy moim uzależnieniu od portali społecznościowych, to wręcz niebezpieczne! Zaraz zginę na internetach na kilka godzin i nie wiadomo kiedy sobota i niedziela przeminą :)
Ten weekend spędzaliśmy rodzinnie – owszem podróż, ale w orszaku weselnym. Piękne okolice Żelechowa, koło Garwolina. Swoją drogą, to chyba trzeba pokusić się o poznanie walorów turystycznych Okrzei – miasteczka rodzinnego mojej nowej bratowej. Moniko i Marcinie! Jeszcze raz wszystkiego dobrego na nowej drodze życia!
Będąc na ślubie zwróciliśmy uwagę na drogowskazy kierujące do Kopca im. Henryka Sienkiewicza. No tak, to dziś sobie poczytałam w Wikipedii:
„Okrzeja – wieś w Polsce położona w województwie lubelskim, w powiecie łukowskim, w gminie Krzywda.(…) W miejscowym kościele został ochrzczony Henryk Sienkiewicz. – a ja w tym Kościele byłam i nie wiedziałam, że trzeba ta szukać pamiątek po tak znanym pisarzu. Rzeczywiście piękna marmurowa chrzcielnica przykuła naszą uwagę.
Czytam dalej: „W Okrzei znajduje się kopiec jego imienia, ręcznie usypany przez mieszkańców okolicznych wsi. Zaczęto go sypać w 1932 roku, a skończono w 1938 r.” Na szczycie pomnik wieszcza. W pobliskiej Woli Okrzejskiej Muzeum Henryka Sienkiewicza.
Link do strony muzeum: https://muzeumhs.pl/
No ładnie, ładnie – trzeba tam koniecznie wrócić, tym razem turystycznie. Tyle o weekendzie...
A wczoraj kolejne podróże, tym razem w naszym archiwum turystycznym. Otóż, moja koleżanka z pracy wyrusza na wrześniowy urlop do Polanicy. Dostałam zadanie wyszukania jakiś materiałów, artykułów, map o ziemi kłodzkiej. Znalazłam, a jakże… A jak już szukałam ziemi kłodzkiej, to i wyszukałam całą koszulkę map bułgarskich kurortów. Mogą przydać się Kasi, która już za kilka dni wyjeżdża do Bułgarii. Do jutra – będzie dalej o węgierskich klimatach, cenach i innych praktycznych informacjach. Do zo.:)

1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję za pamięć, na pewno przydadzą mi się Twoje mapki.... Czekam na kolejne posty na Twoim blogu, bo jest on rewelacyjna odskocznią w tak ponure i zimne dni. Pozdrawiam Kasia M.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly