niedziela, 27 lutego 2022

Wycieczka w góry - jaskinia Dim

Ach co to było za popołudnie - jak zwykle pełne przygód i niespodziewanych zdarzeń w górach Taurus w niewielkiej odległości od Alanyi.
Wystarczyło tylko wyjechać z miasta dosłownie kilkanaście kilometrów. Ale może zacznę od początku...

środa, 2 lutego 2022

Pammukale i Jezioro Salda z Metin Tour

Nie znajdziecie chyba żadnego folderu turystycznego promującego Turcję, który choćby słowem nie wspomniał o Pamukkale. Bawełniany Zamek – bo tak nazywa się to miejsce – jest dziełem wód gorącego źródła tryskającego z góry Cal, znajdującej się w południowo-zachodniej części Turcji niedaleko Denizli. I to właśnie tam wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę z Polskim Lokalnym Biurem Podróży Metin Tour. Właściciela biura - Metina poznaliśmy wiele lat temu podczas targów turystycznych w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Spotykaliśmy się rokrocznie na tym święcie podróżników i niejednokrotnie z przyjemnością słuchaliśmy rad Metina, dotyczących tureckiej destynacji. Obiecaliśmy, że jeśli będziemy spędzać wakacje w Turcji, na pewno skorzystamy z oferty Jego biura. Jak obiecaliśmy, tak zrobiliśmy - i to był strzał w dziesiątkę.